neděle 26. června 2011

Když v Cannes nepadne šestka

Na reklamním festivalu (nebo jak si teď nově říká "festivalu kreativity") v Cannes si každý den můžete hodit kostkou, co uděláte. Prožít Cannes jde totiž nejméně na šest způsobů, a ani to ne stoprocentně. Můžete se například:

1) zavřít do kina a po tematických blocích zhlédnout tisíce reklamních spotů,
2) chodit po výstavách přihlášených prací a procházet interaktivní prezentace,
3) účastnit se tiskových konferencí a slavnostních vyhlášení,
4) žít mumrajem kolem soutěže mladých lvů,
5) jen tak bloumat festivalovým palácem, testovat všudypřítomné prezentace služeb a zapřádat rozhovory se sympatickými návštěvníky anebo
6) se oddat celotýdennímu maratónu přednášek, seminářů a workshopů, i když ani ty člověk rozhodně nestihne všechny, protože probíhají souběžně v několika sálech najednou.

Pokud jste ale letos podobně jako já v Cannes nebyli, nebo vám během pobytu ani jednou nepadla šestka, doporučuji zhlédnout tenhle výběr přednášených slidů Australana Jesse Desjardiniho na Slideshare.net: http://www.slideshare.net/jessedee/100-beautiful-slides-from-cannes-lions-2011

Návštěvu v Cannes sice tenhle výběr sice nenahradí, z nafocených slidů můžete ale alespoň částečně vytušit směr současné diskuze o reklamě a komunikaci v gesci nejlepších agentur světa. Mě osobně zaujaly třeba útržky o tom, jak by značka měla vnímat kontext a potřeby svého okolí (lidí, společnosti), neměla by se bát se odlišovat, proč se jí vyplatí stát se médiem, o stádním chování většiny nebo věčném hledání nejlepšího řešení. Možná vcelku nic zas tak nového, ale není nakonec i to cenná informace?